Mi kell egy sikeres online kampányhoz?
Mindegy, hogy Facebook vagy Google AdWords hirdetésről van szó, sikeres online hirdetési kampány több pilléren támaszkodik: elég, ha az egyik kicsit gyengébb és máris veszélybe kerülhet siker. Olvassa el tanácsainkat!Várkondi László
ügyvezető // Toptarget Marketing Kft.
Megfelelő weboldal
Egy minőségi weboldal elengedhetetlen egy online kampány sikeréhez. Itt természetesen nem csak a szépségről van szó – bár egy esztétikus, a termékhez/szolgáltatáshoz/célpiachoz illő design is elengedhetetlen!
A hirdetések indítása előtt vizsgálja meg a weboldalt az alábbiak szerint:
- Be vannak-e állítva a kampány szempontjából fontos mérések, és ha igen, akkor jól működnek-e. Szükség esetén javítsa őket, illetve küldje el a megfelelő mérőkódokat a fejlesztői csapatnak.
- A Google Ads, Analytics, Search Console és Youtube csatornánk megfelelően össze van-e kötve egymással.
- Használjon Google Tag Managert a beépítendő kódok kezelésére.
- Tesztelje le a kampány során fontos konverziós eseményeket olyan hibákat keresve, amik hatására potenciális ügyfeleket veszíthet.
- Nézze meg vannak-e olyan tartalmi hiányosságok az oldalon, amik a kampány eredményességét gátolják. Ha hibás vagy hiányos termékleírásokat találna, mindenképpen javítsa a kampány indítás előtt.
- Mobilbarát-e a weboldal. Piactól függetlenül egyre erősebb a mobilról történő vásárlás/kapcsolatfelvétel, ami miatt elengedhetetlen a mobilbarát weboldallal rendelkezzen.
- A telefonszám és email cím mobilról is kattintható, valamint be van-e állítva hozzájuk a konverzió mérés minden szükséges rendszerben.
- A Google Page Speed teszten legalább 80 pontot ér el a weboldala mobilon és asztali gépen is?
Minőségi termék / szolgáltatás
Lehet bármilyen jó a weblap minden szempontból, ha a termék, vagy a szolgáltatás minősége nem megfelelő.
Minél jobb minőségű a termék, annál könnyebb eredményes kampányt futtatni. Természetesen mit sem ér a minőségi termék, ha az nincs megfelelően tálalva (weboldal) és kommunikálva (ajánlat és termékleírás).
A kampányok indulása előtt érdemes piackutatást végezni, alaposan felkutatni a hasonló, vagy azonos terméket, illetve szolgáltatásokat nyújtó konkurrenseinket és minden szempontból összehasonlítani a sajátunkkal.
Korrekt ajánlat: ár + szállítás
Többször is tapasztaltuk, hogy azoknak az ügyfeleinknek tudunk igazán sikeres kampányokat beállítani, akik piacképes áron és vonzó szállítási költséggel árulják temékeiket.
Az alacsony bevétel mögött az esetek túlnyomó részében a túlárazott termék és/vagy a túl drága szállítás állt. Egy-egy olcsóbb szállítás mód, összeghatár fölötti ingyenes szállítás, személyes átvételi pontok sokat tudnak segíteni a konverziós ráta növelésében!
Új kampány indítása előtt mindig vizsgálja meg, hogy az ajánlat megfelelően piacképes-e és szükség esetén módosítsa az árat, szállítási költséget, vagy magát az ajánlatot valamilyen értéknövelő többletszolgáltatással.
Frissítések
Magától értetődő dolognak tűnik, de mégis sokszor ezen tud elcsúszni az eredmény. Amennyiben módosulnak az árak, esetleg akciót tervez időben módosítani kell a kampányokat, mert gyengítheti a kampányok teljesítményét, ha nem egységes árakat látnak a felhasználók a hirdetésekben és a weboldalon.
A Google, illetve a Facebook hirdetési rendszerében nap mint nap jelennek meg újdonságok, ezek azonnali bevezetésével piaci előnyhöz juthat a versenytársaival szemben.
Tervszerű kampányfelállítás és hozzáértő optimalizálás
Természetesen mit sem ér a profi weboldal, a lehengerlő ajánlat, ha maga a kampány rosszul van felépítve és nem a megfelelő irányba hangolják azt a statisztikai adatok alapján.
Fontosnak tartjuk, hogy minden kampányindítást részletes megbeszélések és tervezés előzzön meg – szükség esetén az illetékesnek elküldve az új mérőkódokat, az induláshoz szükséges javítani valók listáját.
A kampányokat csak makro konverziókra optimalizáljuk a siker érdekében, míg a mikro konverziókat csak a Google Analyticsben elemezzük a látogatóink viselkedésének tanulmányozásának érdekében.
Mit jelent ez?
A Google, illetve Facebook hirdetéseknél csak azt mérjük be konverziónak ami számunkra közvetlen hasznot hoz: vásárlás, ajánlatkérés, kapcsolat űrlap kitöltése, telefon hívás, stb.
Egy oldal betöltődése, vagy kosár gombra kattintás csak mikro konverzió, mivel abból nem származik közvetlen hasznunk, ha valaki elkezdi a vásárlást, de nem fejezi be, vagy csak megnézi a kapcsolat oldalt, de nem tölti ki az űrlapot.
A kampányokat, hirdetéseket mindig úgy tervezzük, hogy a célzás (pl kulcsszó) szerepeljen a hirdetés szövegben és a landing page-en is, mert így érhetjük el a lehető legnagyobb relevanciát, ami által jobb minőségi mutatót kapunk a rendszertől, ezáltal olcsóbb lesz a kattintás ára és jó eséllyel a hirdetéseink konverziós aránya is jobb lesz, vagyis alacsonyabb költséggel jobb eredményeket érhetünk el.
A beállítások során mindig gondoljuk át alaposan, hogy célközönségünket hol találjuk meg és hogyan érjük el, mert a Google és Facebook hálózatán is számtalan célzási lehetőség van, tehát a siker érdekében ezt nagyon pontosan kell beállítani és heti szinten optimalizálni.